Handelsvilkår

Salgs-og leveringsbetingelser

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer fra TopVVS.dk medmindre andet er skriftligt aftalt mellem køber og Topvvs.dk

 

PRIVAT POLITIK:

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Klik her for at læse - https://topvvs.dk/content/16-persondatapoltik

BESTILLING:

Når du har lagt din bestilling på Topvvs.dk modtager du automatisk en bestillingsbekræftelse på mail med de oplysninger vi har modtaget fra dig, dette er IKKE en ordrebekræftelse og vil Rent juridisk anses købers bestilling som værende et tilbud til sælger, om at ville købe de bestilte varer til de angivne priser.

Bestillingen er IKKE bindende før du har modtaget en mail fra os, hvor der står din ordre er accepteret og vedhæftet en faktura.

AFBESTILLING:
Ved afbestilling af en vare eller ændring af en ordre skal TopVVS.dk kontaktes skriftligt, ved at du logger dig ind med dit personlige log in og skriftligt annullerer eller anmoder om ændring.


BETALING:
Betalingsmetoder hos TopVVS.dk er Bank-overførsel, Dankort, Visa/Dankort, Kreditkort.

Vi trækker pengene når varen sendes fra lager

BANK OVERFØRSEL:
Ved Betalingsform: vælges ”Bank-overførsel” og pengene indsættes på vores konto i Møns Bank

Konto nr. 6140 - 0002012258.
Iban-no: DK5861400002012258
Swift-Code: MONSDK21
Overførslen kan foregå via pc-bank, Netbank, web-bank eller manuel indbetaling via eget pengeinstitut. Ved betaling "Husk at oplyse navn og ordrenummer" til identifikation af ordre.

SÅDAN GØR DU: 
Vælg betalingsformen ”Bank-overførsel” og tryk på knappen ”næste”. Derefter ”bestil”. Efterfølgende vil der blive fremsendt en ordrebekræftelse via e-mail indeholdende din bestilling. Ordren vil først blive afsendt fra TopVVS.dk når beløbet er registreret i banken.

Ved bankoverførsel kan der gå op til 2 bank dage, før vi registrerer indbetalingen på vores konto.

DANKORT - VISA/DANKORT: 
Ved betalingsform vælges: DIBS ”Dankort - Visa/Dankort” betaling, følg herefter anvisningerne trin for trin.

Kreditkort - MasterCard, JBC, Visa elektron m.fl: 
Ved betalingsform vælges: DIBS ”MasterCard - JBC - Visa Pay” betaling, følg herefter anvisningerne trin for trin.

PRISER:
For leverancer i Danmark gælder:

Alle priser hos www.topvvs.dk er inkl. moms. Valuta: DKK

Fragtprisen afgøres af hvilke varer du bestiller, da prisen udløses af varens vægt-kategori.

Det betyder at du kan få sendt varer helt ned til 59,00 kr. pr. forsendelse.

Fragtprisen får du oplyst inden du godkender din bestilling.

For leverancer til de øvrige lande gælder:
Alle priser hos www.topvvs.dk er inkl. Moms. Valuta: DKK (Norge, Grønland & Færøerne handler dog uden Dansk moms, som automatisk fratrækkes når leveringsadressen indtastes ved bestilling)

Efter bestilling vil du pr. mail modtage fragtprisen på din ordre.

Har du valgt bankoverførelse på din bestilling, skal du vente med at overføre til fragtprisen er opgjort.

Har du valgt betalingskort, vil du modtaget et link på mail til betaling af fragten.


LEVERING:
TopVVS.dk leverer i hele Danmark samt Norge, Sverige, Tyskland, Grønland & Færøerne. Ved forudgående aftale kan levering til resten af verden også lade sig gøre.

Levering af varer fra TopVVS.dk, forgår som følgende:

Ved registrering af betaling på vores konto, vil ordren straks blive behandlet og varen afsendt. Dette sker med Fragtmand eller pakkepost (PostNord, GLS, Bring, og Dao365).

Varer der leveres med fragtbil, leveres til kantsten.

Levering af varer fra TopVVS.dk anses for sket, når forbrugeren har modtaget varen på leveringsadressen.

Hvis du som kunde giver fragtmand eller PostNord tilladelse til at varerne må stilles uden din tilstedeværelse, er dette det samme som fuld kvittering for modtagelse.

Når dette vælges, overgår risikoen for forsendelsen til dig som kunde.
Efter levering kan Topvvs.dk ikke længere holdes ansvarlig for forsendelsen.

Flexlevering med PostNord, er kun muligt, hvis der ligger en forudgående aftale mellem kunden og PostNord.

 

DET ER MEGET VIGTIGT

At tjekke om varen er intakt og ikke beskadiget ved modtagelsen fra fragtmanden / Pakkepost. Ved kvittering for modtagelsen betyder det at varen er i orden.

Hvis transportskade konstateres, skal modtagelse nægtes, det vil sige (pakkeposten eller fragtmanden tager varerne med retur)

Der skal, hvis pakken er sendt med pakkeposten STRAKS (straks = samme dag) reklameres og gøres opmærksom på at varen er beskadiget og pakken skal mærkes ” modtagelse nægtet ” (Posten tager pakken retur)

Har man modtaget varen, skal man straks gå på pakkeshoppen/posthuset og reklamere.

Hvis pakken er sendt med Fragtmand skal der STRAKS (straks = samme dag) reklameres og gøres opmærksom på at varen er beskadiget. Se ”Skjulte transportskader”

Det er herefter postens eller fragtmandens reklamationsafdeling som tager sig af sagen.

Når post eller fragt skriftligt har godkendt reklamationen, kan en ny forsendelse herefter afsendes.

”SKJULTE TRANSPORTSKADER”
Ved leverancer leveret af Danske Fragtmænd (efterfølgende DF) gælder følgende:

Hvis en forsendelse leveret af DF, indeholder en skjult transportskade som ikke umiddelbart var synlig ved modtagelsen, skal der omgående og senest 2 dage efter modtagelsen reklameres SKRIFTLIGT direkte til os

Reklamationer der modtages efter 2 dage afvises på forhånd.

Hvis varen er bortkommet under transport, hæftes der naturligvis ikke, når Der er reklameret til fragtmanden og vi bliver bekendt med situationen fremsendes straks en ny.

 

LEVERINGSTID:
Leveringstiden står på varen i butikken, TopVVS.dk den normale leveringstid er for de fleste varer 2 hverdage.

Ved restordre eller længere leveringstid forsøger vi at orientere pr. mail om leveringstiden.

TopVVS.dk kan ikke gøres økonomisk ansvarlig for forsinkelse af leverancer, transportskader og fabrikationsfejl i produkter.

 

FEJL OG MANGLER:
Det er købers pligt at tjekke vareleveringen og undersøge varen ved modtagelsen og sikre at den er i overensstemmelse med bestillingen.

Skulle der mod forventning være fejl og mangler i leveringen fra TopVVS.dk, skal disse påberåbes STRAKS
(straks = samme dag)

Det sker ved at TopVVS.dk kontaktes skriftligt, ved at du logger dig ind med dit personlige log in og skriftligt oplyser hvilke fejl og mangler.


REKLAMATIONSRET:
Produkter købt hos TopVVS.dk er naturligvis underlagt den danske købelov, forbrugeraftalelov m.v.
Bevar altid din faktura, hvis der skulle opstå problemer med en vare.

Der ydes 2 års reklamationsret på fabrikations- og materialefejl på alle produkter.

Ved tilfælde af fejl på varer, som hører under reklamationen, fremsendes varen til køber igen uden ekstra omkostninger.

Hvis TopVVS.dk tilbyder reparation eller ombytter en vare pga. fejl eller mangler er køber ikke berettiget til at annullere handlen eller kræve afslag i prisen som følge af manglen.

Ved reklamations reparationer skal kopi af købs faktura medsendes, ellers afregnes reparationen efter gældende takster.

FABRIKSGARANTI:

Nogle producenter tilbyder yderligere garanti på deres produkter.

I de fleste tilfælde vil de have kontakten mellem kunden og producenten går igennem os som forhandler.

Vi hjælper gerne med formidlingen af dette, men har derudover INTET med fabriksgarantien at gøre.
 

Montering:
Vi tilbyder montering på hele Sjælland, Lolland og Falster.

Når du bestiller varer hos TopVVS.dk har du mulighed for at bestille montering af dine varer, vi tilbyder montering på hele Sjælland, Lolland & Falster, dette gør du ved at tilvælge montering på produktet "Inkl. montering – Ja tak" inden du godkender din ordre. Så vil du blive kontaktet af vores vvs-installatør Emil Hansen & Søn A/S for nærmere aftale omkring montering.

Se hvilke ydelser monteringen indeholder her - https://topvvs.dk/content/8-top-montage

Montering udover koster kr. 660,00 pr. time inkl. moms 
Alle hjælpe og små materialer som forbruges af VVS-installatøren for at udføre det bestilte arbejde, faktureres direkte af vores vvs-installatør Emil Hansen & Søn A/S, sammen med arbejdslønnen og har derfor ikke noget med Topvvs.dk at gøre.


REKLAMATION:
Reklamationer modtages kun skriftligt

Hvis en vare er defekt eller beskadiget ved modtagelsen, Skal reklamationen ske direkte til Post Danmark eller Fragtmand. Læs punktet ”LEVERING”

Ved modtagelse af en forkert vare, eller ved produktfejl skal TopVVS.dk kontaktes skriftligt, ved at du logger dig ind med dit personlige log in og skriftligt reklamere.


RETURNERING / OMBYTNING:
Der ydes 14 dages fuld returret

Ved fortrydelse af et køb, SKAL varen returneres inden 14 dage efter modtagelsen. Dette forudsætter at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som ved modtagelsen. Originalemballagen skal desuden returneres i en stand, der gør et videresalg muligt. Kunden har selv ansvaret for at varen kommer frem i hel stand.

Kunden bevarer dog fortrydelsesretten, hvis varen er blevet beskadiget eller forringet, uden at beskadigelsen eller forringelsen skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra forbrugerens side, det er således transportøren som skal drages til ansvar.

Varer tages ikke retur efter 14 dage.

Varen SKAL ALTID returneres i original emballage. 

OBS: TopVVS.dk tager ikke varer retur i uoriginal emballage eller hvor der er skrevet eller klistret direkte på emballagen, idet der på emballagen er anvist brugbare oplysninger om produktets anvendelse såvel som mål/værdier som er nødvendig info for vores kunder.

Det må IKKE benyttes andet end klar pakketage på den originale emballage!

Varer som ikke er på lager betragtes alle som skaffevarer.

Vi tilbagebetaler det fulde beløb, hvis returneringen opfylder betingelserne, og varen kan godkendes til videresalg.
Specialfremstillede varer er varer som fremstilles specielt på ordre efter kundens ønsker, kunden skal derfor skriftligt samtykke inden ordren sættes i værk, da der ikke ydes returret på disse varer.

Specialfremstillede varer tages ikke retur.

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny reklamationsperiode.


RETURVARER:
Ved forudgående aftale overføres penge for returnerede varer direkte til købers konto.
Fragtudgifter i forbindelse med køb, returnering eller reparationer bliver ikke refunderet.

SÅDAN RETURNERER DU EN VARE:
Ved returnering af en vare skal TopVVS.dk kontaktes skriftligt, ved at du logger dig ind med dit personlige log-in eller dit gæstelog-in du fik på mail og skriftligt oplyser hvad du ønsker at returnere. Man vil her få oplyst hvordan returneringen skal foregå. Husk at varen altid skal returneres i original emballage og køber hæfter selv for forsendelsen.

RETURNERING AF DEFEKTE VARER:
Vi anbefaler at køber undersøger varen straks efter modtagelsen. Hvis køber ønsker at påberåbe sig, at leverancen skulle være utilstrækkelig eller behæftet med mangler, skal køber inden rimelig tid reklamere til TopVVS.dk

TopVVS.dk kontaktes skriftligt, ved at du logger dig ind med dit personlige log in og skriftligt reklamere.


VARER / PRODUKTER: 
Du finder over 150.000 varenumre i shoppen ved at bruge søgefeltet

TopVVS.dk kan levere ALT indenfor vvs-branchens varesortiment, og finder du ikke hvad du søger, så send os en mail med dine ønsker.

Du er altid velkommen til at kontakte os så vi kan hjælpe med at finde den vare som du skal bruge.

Oplys venligst så meget om varen som muligt, vvs – nummer, fabrikat og type. TopVVS.dk opretter så varen i butikken eller vi returnerer en mail med pris og leveringstid som kan bekræftes. Herefter er proceduren den samme, som hvis varen var i butikken. Ønskes et samlet tilbud kan dette også lade sig gøre uden at man forpligter sig til at købe.


FORBEHOLD:
Alle ordrer behandles med forbehold for force majeure, herunder krig, andre uroligheder, naturkatastrofer, strejker og lockout, svigtende forsyninger af råmaterialer, ildebrand, beskadigelse af leverandørers produktion, svigtende transportmuligheder, import / eksportforbud eller enhver anden begivenhed, som hindrer eller begrænser TopVVS.dk´ muligheder for at levere varen.

Topvvs.dk er i tilfælde af force majeure uden ansvar for ethvert tab hos køber som følge af manglende levering. 
Topvvs.dk kan ikke holdes ansvarlig for omkostninger, en evt. fejlbehæftet leverance måtte medføre. Vi anbefaler at vores kunder venter med at bestille VVS installatøren til varen er modtaget og bekræftet i god stand. 
Topvvs.dk dækker ingen form for udgifter forbundet med montering eller demontering af evt. defekte produkter. Hvis Topvvs.dk afhjælper din reklamation i form af at sende dig en reservedel, er det for at fremskynde reklamationen, udskiftning af disse dele er på egen regning.

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte eller udgåede varer samt ændrede specifikationer for produkterne, ligeledes kan billeder afvige fra produktet.

 

Showroom:
Besøg TopVVS.dk´ udstilling Næstved

Skallegårdsvej 6B 
4700 Næstved

Åbningstider i butikken:
Mandag - torsdag: 08.00 - 15.00

Fredag 08.00 - 11.00

Telefontider:
Mandag - fredag: 10.00 - 12.00

 

FIRMAPROFIL:

Topvvs.dk ApS

Skallegårdsvej 6B 
4700 Næstved 
Tlf.: 55 99 61 61 
Fax: 55 77 23 17 
Cvr.nr: 30 60 81 86 
Mail: mail@topvvs.dk

------------------------------------------------

Bankforbindelse:

Møns Bank: Kontonummer: 6140 – 0002012258 

Iban-nr. dk5861400002012258 
Swift-kode. DANBDK22

Handelsvilkår er sidst redigeret 17 oktober 2019